Όταν έρχεται η ώρα του γλυκού

Για τα παιδιά η κατανάλωση λιχουδιών είναι μέρος της διατροφής τους. Αποτελεί μία απόλαυση, η οποία εάν αποκλειστεί, μπορεί να δημιουργήσει πιο ισχυρές τάσεις. Θυμηθείτε όμως, είναι λιχουδιές και υποχρεούμαστε να ελέγξουμε την ποσότητα κατανάλωσης. Πριν όμως φθάσουμε σ’ αυτό το σημείο, πρέπει πρώτα να αξιολογήσουμε τη δική μας στάση και το παράδειγμα που δίνουμε.

Όταν έρχεται η ώρα του γλυκού

Μην ξεχνάτε ότι από τη στιγμή που αποκτάμε ένα παιδί στο σπίτι μας, ξεκινάει και ο ρόλος μας ως το απόλυτο παράδειγμα. Πρέπει, λοιπόν, να αξιολογήσουμε τη στάση της μαμάς και του μπαμπά, ώστε να έχει την απαιτούμενη βαρύτητα ο λόγος μας, την ώρα που δίνουμε κάποιες οδηγίες.

Σε δεύτερη φάση, πρέπει να αξιολογήσουμε τα ερεθίσματα που έχει το παιδί μας. Πρέπει, λοιπόν, να ανοίξουμε τα ντουλάπια μας και το ψυγείο μας για να δούμε εάν έχουμε γλυκά. Στην περίπτωση που υπάρχουν, πρέπει να θεωρήσετε δεδομένο ότι τα γλυκά καλούν τα παιδί σας και όχι το παιδί σας αυτά. Μειώστε τα ερεθίσματα και μην έχετε τα ντουλάπια σας γεμάτα με τρόφιμα που δεν πρέπει να καταναλώνει τακτικά. Ο παιδικός εγκέφαλος δεν μπορεί να κατανοήσει ότι μπορεί να τα έχει αλλά όχι να τα καταναλώνει. Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, συχνά δεν μπορεί ούτε και ο δικός μας εγκέφαλος!

Τέλος, μαζί με το παιδί σας πρέπει, μετά από συζήτηση και αιτιολόγηση, να ορίσετε τη συχνότητα κατανάλωσης αλλά και το είδος του γλυκού που μπορεί να καταναλώνει. Προτιμήστε γλυκά όπως το χαλβά από ταχίνι ή το παγωτό που μπορούν να συμβάλλουν στην θρέψη του παιδιού. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ένα κομμάτι χαλβά από ταχίνι μπορεί να συμπληρώσει τη διατροφή του παιδιού σε ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο και ω-3 λιπαρά οξέα. Η τελική επιλογή συχνότητας πρέπει να προκύπτει και από την ποσότητα. Η καθημερινή κατανάλωση αντενδείκνυται γιατί δημιουργεί ισχυρή συνήθεια αλλά έως και 3 φορές στην εβδομάδα μπορεί να είναι αρκετή για να καλύψει την ανάγκη του παιδιού, χωρίς να επιβαρύνει ποιοτικά ή θερμιδικά τη διατροφή του.

Συμβουλή

Οι πληροφορίες και διατροφικές προτάσεις σχετικά με τη βρεφική-νηπιακή διατροφή, είναι ενδεικτικές και αφορούν τις γενικές οδηγίες για την συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Η στιγμή που κάθε παιδί μπορεί να εισαχθεί στις στερεές τροφές αλλά και ο χρόνος προσθήκης περισσότερων επιλογών στο διαιτολόγιο του, ποικίλλει και εξατομικεύεται. Παρακαλούμε να συμβουλεύστε τον παιδίατρό σας για τις ειδικές διατροφικές ανάγκες του παιδιού σας.

Μοιραστείτε το!
Οι ελληνικές πάνες Babylino Sensitive είναι οι πρώτες πάνες στην Ευρώπη που πιστοποιήθηκαν με τη διεθνή πιστοποίηση Oeko-Tex® Standard 100 για απουσία πάνω από 200 βλαβερών ουσιών, εξασφαλίζοντας όχι μόνο άριστη απορροφητικότητα αλλά και πιστοποιημένη φιλικότητα.